Vilkår gældende fra 1. august 2020
NB! PrimeKonto lukker den 30. april 2023.
VIGTIGT! PrimeKonto lukker den 30. april 2023.
PrimeKonto er en fordelsordning for Coops medlemmer og profilkunder, som udbydes og administreres af Coop Danmark A/S. PrimeKonto fordelene er knyttet til en konto i Coop Bank A/S (1).
PrimeKonto fordelene forudsætter, at du tilslutter dig fordelsordningen ved at godkende disse vilkår og at du i den forbindelse accepterer, at der hver måned sker en automatisk overførsel af et selvvalgt, fast beløb til din PrimeKonto. Overførslen gennemføres ved hjælp af den betalingsmetode eller det betalingskort, du lægger ind i Coops app. Den første overførsel foretages straks, når du tilslutter dig PrimeKonto. Derefter sker overførslen den sidste bankdag i hver efterfølgende måned (2).
Du skal månedligt automatisk overføre mindst 1.000 kr. til din PrimeKonto for at få adgang til grundpakken med PrimeKonto fordelene. PrimeKonto fordelene i grundpakken opnås kun, hvis du betaler for Coops varer og services med PrimeKontoen eller opsparet medlembonus (3). For hver ekstra 1.000 kr. du overfører, udløses yderligere fordele.
Du sammensætter dine fordele ud fra den til enhver tid gældende fordelsliste, som fremgår af Coops app. De fordele, du kan vælge imellem, afhænger af det månedlige beløb, du overfører. De fordele, du kan vælge imellem, afhænger af det månedlige beløb, du overfører. Coop Danmark forbeholder sig retten til at ændre listen af fordele. En ændring af fordelslisten gælder fra den sidste bankdag i den måned, hvor ændringen sker.
Aktiveringen af de enkelte fordele sker automatisk, når de tilvælges. Du modtager et aktiveringslink eller en anden aktiveringsmetode på den e-mail, som du som et led i din tilslutning til PrimeKonto har oplyst og bekræftet.
Du kan løbende ændre den faste overførsel og de valgte fordele inden for de valgmuligheder, som PrimeKonto tilbyder. Når det faste beløb eller de valgte fordele ændres, slår ændringen igennem den sidste bankdag i den måned, hvor ændringen er foretaget.
Du kan når som helst afslutte dine PrimeKonto fordele ved at sætte din faste automatiske overførsel til 0 kr. Når du gør det, ophører dine fordele den sidste bankdag i den måned, hvor du satte overførslen til 0 kr. og den automatiske overførsel stopper samtidig. Du kan inden ophørsdagen reaktivere dine hidtidige PrimeKonto fordele og din automatiske overførsel, hvis du fortryder. Hvis du efter ophøret igen ønsker at benytte PrimeKonto, skal du gentage tilslutningsprocessen. Selv om PrimeKonto fordelene er ophørt, kan du fortsat bruge pengene på din PrimeKonto til køb hos Coop og foretage manuelle optankninger til kontoen.
Hvis din månedlige overførsel fejler (fx i tilfælde af udløb af betalingskortets gyldighed eller utilstrækkelig saldo på betalingskortet), orienterer vi dig pr. mail. Du kan herefter selv løse problemet og sørge for, at den manglende overførsel sker. Foretager du dig intet, forsøger vi i de 3 efterfølgende kalenderdage, én gang dagligt, at trække pengene. Lykkes dette ikke, sender vi en ny mail, som fortæller, at dine PrimeKonto fordele er ophørt.
Har du penge stående på din PrimeKonto, kan du frit benytte dem til køb hos Coop eller anmode om at få dem udbetalt ved henvendelse til Coops medlemsservice. Ønsker du udbetaling af beløb, som tidligere har udløst ikke-købsbetinget bonus fra Coop Danmark eller andre ikke-købsbetingede fordele, vil en forholdsmæssig del af en sådan ikke-købsbetinget bonus blive tilbageført til Coop Danmark. Samtidig bortfalder eventuelle andre ikke-købsbetingede fordele.
(1) Kontoen oprettes hos og administreres af Coop Bank. Du kan læse Coop Banks kontovilkår ved at klikke her.
(2) Der gælder nogle øvre grænser for, hvor meget der maksimalt kan overføres, og hvor stor saldoen maksimalt kan være. Disse grænser fastsættes af Coop Bank
(3) Profilkunders opsparing til andelsindskud kan ikke bruges til betaling af varer og services.
Dataansvar
PrimeKonto fordelsordningen udbydes af Coop Danmark i samarbejde med Coop Bank. I relation til databeskyttelseslovgivningen er Coop Danmark og Coop Bank fælles dataansvarlige for den behandling af personoplysninger, som finder sted i forbindelse med driften af PrimeKonto.
Coop Danmark håndterer de personoplysninger, som er nødvendige for at administrere PrimeKonto fordelene. Coop Bank administrerer de personoplysninger, som er nødvendige for at sikre opfyldelse af den finansielle lovgivning.
Hvilke personoplysninger
Som led i PrimeKonto behandler Coop Danmark følgende almindelige personoplysninger om personen, som er tilsluttet PrimeKonto: Medlems- eller kundenummer, e-mailadresse, valgte overførselsbeløb og valgte fordele.
Formålet med behandlingen
Behandlingen sker med det formål at administrere PrimeKonto fordelene.
Retsgrundlaget
Retsgrundlaget for behandlingen er EU Databeskyttelsesforordningens art. 6, stk. 1, litra b (kontraktforhold).
Opbevaringsperioden
Coop Danmark opbevarer personoplysningerne, indtil alle mellemværender mellem Coop Danmark og dig som medlem eller profilkunde er afsluttet. Udgangspunktet er, at personoplysningerne slettes senest 3 år efter ophøret af medlemskabet eller profilkundeforholdet. Bogføringspligtige oplysninger opbevares dog i 5 år efter udløbet af det år, hvor medlemskabet eller profilkundeforholdet ophørte.
Videregivelse
Coop Danmark videregiver dit medlems- eller kundenummer og din e-mailadresse til de relevante PrimeKonto partnere med det formål at aktivere den eller de valgte PrimeKonto fordele.
Coop Danmark videregiver dit medlems- eller kundenummer, din e-mailadresse og de af dig gennem tiden valgte overførselsbeløb til Coop Bank med det formål at sikre korrekt overførsel.
I forbindelse med din oprettelse af en konto hos Coop Bank til brug for PrimeKonto fordelsordningen videregiver Coop Danmark endvidere til Coop Bank visse almindelige personoplysninger om dig, som du har oplyst til Coop Danmark. Se nærmere herom i afsnit 4.2 i Coop Banks kontovilkår . Du kan læse Coop Banks kontovilkår ved at klikke her.
Databehandlere og tredjelandsoverførsler
Coop Danmark anvender eksterne samarbejdspartnere og leverandører til drift, udvikling og hosting af f.eks. kommunikations- og markedsføringsløsninger, udarbejdelse af markedsanalyser og IT-systemer til håndtering af løn og forretningsdata.
Disse samarbejdspartnere og leverandører er databehandlere for Coop Danmark og behandler personoplysninger under instruks fra Coop Danmark. Coop Danmark har indgået skriftlige databehandleraftaler med disse databehandlere.
Databehandlerne er underlagt fortrolighed og må ikke anvende personoplysningerne til andre formål end angivet i databehandleraftalen. Coop Danmark kontrollerer kontinuerligt databehandlerne for at sikre, at de lever op til deres forpligtelser i databehandleraftalen. Coop Danmark overfører i visse tilfælde personoplysninger til databehandlere, der er etableret uden for EU/EØS. Coop Danmark er opmærksom på reglerne for dette og kræver, at databehandlerne opfylder de særlige krav, som en sådan behandling forudsætter.
Med databehandlere i lande etableret uden for EU/EØS, hvor Kommissionen ikke har truffet afgørelse om tilstrækkeligheden af beskyttelsesniveauet, har Coop Danmark indgået særlige aftaler for at sikre, at beskyttelsesniveauet for behandlingen af personoplysninger lever op til samme krav, som enhver anden af Coop Danmarks samarbejdspartnere og leverandører, der behandler personoplysninger for Coop Danmark inden for EU, skal efterleve. En kopi af aftaleformatet kan findes på Kommissionens hjemmeside her.
Dine rettigheder
Databeskyttelseslovgivningen giver dig en række rettigheder i forhold til de personoplysninger, vi behandler om dig. Hvis du vil gøre brug af dine rettigheder, skal du kontakte os på: minedata@coop.dk.
Du kan læse mere om Coop Danmarks behandling af personoplysninger om medlemmer og profilkunder her: Coops privatlivspolitik.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder, som du finder på www.datatilsynet.dk.
Du har ret til at indgive en klage til Datatilsynet, hvis du er utilfreds med den måde, vi behandler dine personoplysninger på. Du finder Datatilsynets kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk.